משדר מיוחד: עשרות אלפים בהלווית כ"ק האדמו"ר מערלוי זצ"ל • מתעדכן

    דוד לזר, בנצי לייזרוביץ 1 Comment on משדר מיוחד: עשרות אלפים בהלווית כ"ק האדמו"ר מערלוי זצ"ל • מתעדכן
    8:08
    08.05.24
    אתר קול חי No Comments on ארה"ב מעכבת משלוח נשק; צה"ל יירט כטב"מ סמוך לאילת | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עשרות אלפים משתתפים כעת בסע ההלוויה של זקן האדמו"רים כ"ק האדמו"ר מערלוי זצ"ל שהחל בבית המדרש של החסידות בשכונת קטמון בירושלים. משם יצאה ההלוויה לשכונת עזרת תורה בירושלים.

    האזינו כעת למשדר המיוחד ב'קול חי'

    בבית המדרש הספידהו בניו, רבי משה סופר בנו הגדול וגאב"ד קהילת ערלוי, רבי יעקב סופר רב קהילת 'כתב סופר' בביתר, בנו רבי אברהם שמואל בנימין סופר ראש ישיבה ערלוי, בנו רבי עקיבא רב קהילת ערלוי בבני ברק, בנו רבי שמעון שמשמש כרב בית כנסת בירושלים, בנו רבי זלמן רב קהילת ערלוי בבורו פארק ובנו הקטן רבי אהרון רב קהילת ערלוי בעיר אלעד, שדיברו על גדלותו של אביהם, וקראו לתלמידיו להמשיך את הלימוד ואת הקבלות הטובות לעילוי נשמתו זצ"ל.

    לאחר מכן, נשא דברים תלמידו המובהק של האדמו"ר, רבי יצחק צבי וגשל, שאמר כי "היות והאדמו"ר גילה בכתב ובעל פה שבנו בכורו רבי משה הוא ימלא את מקומו, לכן כולנו מקבלים את מרותו וממנים אותו לממשיך בקודש", כפי המנהג הנהוג, הקהל קרא 'מזל טוב, מזל טוב'.

    בהמשך נשא דברים קצרים משמשו הקרוב רבי משה שפיצר שביקש מחילה מכלל המשמשים בקודש בכל השנים. לאחר מכן בני האדמו"ר קרעו קריעה בשם ובמלכות.

    המלווים עזבו את בנין בית המקדש לכיוון האטובוסים הרבים שממתינים להם שאיתם הם יגיעו לרחוב עזרת תורה, שם ימשיך מסע ההלוויה בשעה 14:30 ושם יינשאו עוד שני הספדים. לאחר מכן תצא ההלוויה רגלית לאזור שמגר – תנובה ומשם באוטובוסים להר תמיר בהר המנוחות.

    הלווית ערלוי (2)

    דובר המשטרה למגזר החרדי שבתי גרברציק אמר הבוקר ב'קול חי' כי "ההלוויה תתקיים ב-4 מוקדים, 2 בקטמון, לאחר מכן בעזרת תורה ומשם להר המנוחות", לדבריו, "שוטרי המחוז כבר נמצאים בהערכות מיוחדת, ונפרסם בקרוב את כל הצירים שיסגרו".

    עוד הוסיף דובר המשטרה כי "בנושא של הדוחק, הציבור הרב שיגיע לחלוק כבוד מתבקש כבר כעת לשמור על חייו ולא להדחק ולטפס על מרפסת גגות ותחנות אוטובסים, חובה על כולנו לשמור על החיים", הזהיר.

    הלווית ערלוי (1)

    במהלך ההספדים המשטרה ערוכה לסגירת הצירים הבאים בהתאם לצורך החל מהשעה 11:30: רחוב יותם, רחל אימנו, חזקיהו המלך, משמר העם. כמו כן בשעה 13:00 צפוי להיסגר גם רחוב עזרת תורה.

    מהנהלת ארגון 'איחוד הצלה' נמסר כי בארגון נערכים לאבטח בשעות הקרובות את מסע ההלוויה הצפויה בירושלים בהשתתפות רבבות.

    20160222005343

    זאב קשש יו"ר איחוד הצלה מסר כי "זכינו מאז הקמת הארגון לקבל את ברכתו של מרן האדמו"ר שעודד את פעילות הקודש של המתנדבים להמשך פעילות הצלת החיים. עשרות חובשים, חברי יחידת האופנועים של איחוד הצלה, בסיוע אמבולנסים של 'איחוד הצלה' יתפרסו בצירי ההלוויה, ויעניקו במידת הצורך סיוע רפואי ראשוני. למרות ועקב מזג האוויר החורפי חשוב להימנע מדוחק וצפיפות או טיפוס על מקומות גבוהים עקב סכנת החלקה ונפילה מגובה".

    15:00 מיטת האדמו"ר הוצבה ברחבת תלמוד התורה של החסידות ברחוב עזרת תורה, שם מתחיל לספוד לו גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס. שפותח בציטוט המצווה להספיד את המת, ואומר: כמה קשה לקיים את המצווה הזאת, להספיד דמות גדולה וקדושה.

    15:10 גאב"ד אנטוורפן הגר"א שיף החל בהספדו, בשם תלמידי הישיבה. "איני ראוי לעמוד במקום הזה ולהספיד", פתח את הספדו הנרגש.

    15:27 הסתיימו ההספדים. בני האדמו"ר זצ"ל אומרים קדיש בבכי תמרורים. בכך עובר המסע לשלב האחרון, בו תיטמן גופתו של האדמו"ר בהר המנוחות. הכרוז קורא לבנים ולחתנים שלא ללכת אחר המיטה כמנהג ירושלים, הציבור מופנה לאוטובוסים שממתינים ברחוב ירמיהו, תוך ניסיון לפלס דרך לרכב החברה קדישא.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אל אחי ורעי ידידי נפש נעורי ומדורי דורות בני ע"ר כבוד קדושת אדמו"ר זצוק"ל המקום ינחם אתכם בתוך אבילי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד מתוך לב שבור ורותח באה"ר בלונ"ח
      אפרים בן גולדה